Dag 10 Portland, Maine, humrarnas land

lördag 14 juli 2012 Lincoln, New Hampshire, USA

Vi åkte från hotellet vid 10 och anlände till Holiday Inn by the bay kl 13. Bilresan var ordinär och naturen liknade den svenska…Tyvärr var inte vårt rum klart när vi anlände utan vi fick vänta på rummet och tänkte passa på att äta någonstans. Vi hade bestämt oss för att äta hummer, men det var lättare sagt än gjort. Endera var det långa köer eller så var restaurangerna sunkiga. Klockan 15 gav vi upp letandet och åkte tillbaka till hotellet som hade vårt rum klart. Det var ett stort och fräscht toppen-rum med fantastisk utsikt, mikro och kylskåp. Vi tog hotellets shuttlebus och fick skjuts till en rekommenderad restaurang. På vägen pratade Eva med chauffören och tyckte att det var coolt i Portland. Han fattade inte alls trots flera försök utan undrade om Eva menade varmt. Till slut sa Eva att hon menade det… Sedan tog Matte över snacket. Chauffören fick $2 för skjutsen. Alla nöjda och glada! Barnen såg svärdfiskar i hamnen, säger de. Vi åt 5 humrar och en biff. Humrarna var fantastiska! Sedan badade vi ensamma i hotellets pool, där de även hade en handikapplift till poolen och den var särskilt kul… Lösenordet på hotellet är Vacationland – ballaste lösenordet hitills!