Gårdagskvällens fördrink intogs ute.
Gårdagskvällens fördrink intogs ute.

Tvätt rätt o slätt, även toalett

fredag 20 juli 2012 Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag vaknade vi till regn och vad jag har hört så har det regnat varje gång jag vaknat till.

Campingen vi ligger på är inget bra, det är slitet och troligtvis så har dom lämnat SCR eller tvingats lämna. Dagen har gått åt till att tvätta och det var egentligen det bästa med campingen, hela tvättstugan själva hela dagen för 50kr.Det blev fyra maskiner tvätt o tork, så nu kan vi vara ute tre veckor till:)

Det har varit marknad idag (tydligen varje fredag här i Hede), men det är inte den marknad vi är vana vid. I princip bara hemslöjd och lokal mat såsom kolbullar, tunnbröd, flötgröt och gum?? tydligen färskost i messmör..skumt.

Vi köpte en burk med messmör och vitlöksost från Hede mejeri och messmöret smakade inte så mycket som vi är vana vid. Eddie bekantade sig med en häst och det gick som innan, han morrade och skällde på detta skumma ekipage.

Efter att all tvättning var klar så hoppade jag i mina jeans och när jag tittade lite noggrannare så var mina ben för långa?? eller rättare sagt byxbenen var för korta! Jag hade tagit Kerstins jeans och det borde jag begripit, för det var fullt med matjord i fickorna.

Campingen ligger alldeles intill Ljungan men vi brydde oss inte om fisket eftersom vädret inte inspirerade precis. Vad jag har hört från andra s.k. fiskare så har dom fått dåligt.

Vi har också haft storrengöring i toalettkassetfacket, då det hade skvimpat över eftersom den trolgtvis var för full för dessa emellanåt guppiga vägar, lagom mysigt. Klorin inhandlades och Marita skrubbade i flera timmar så inatt får jag sova intill en blek(t) hustru.

Yatsy och kortspel ikväll och som ni kanske räknat ut tidigare i min berättelse så vann Kerstin.

Nu jädraranåda skall vi ligga på en bra camping för det har vi inte gjort på hela semestern, så imorgon bär det av söderut till Orsa 19,5 mil härifrån. Skulle vädret bli bättre stannar vi där några dagar.

Staffan O Marita Svensson
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige