Björnstaty i Sveg
Björnstaty i Sveg

Vi flyr Hede

lördag 21 juli 2012 Orsa, Dalarnas län, Sverige

I morse vaknade vi till skällande hundar, det skall vara jakt, fiske och friluftsmässa här idag samt älghundsutställning.

Eftersom vi inte tycker att denna camping är så jätte-trevlig så hade vi bestämt oss för att köra de tjugo milen till Orsa.

Denna resa gick över Sveg där vi stannade för att handla mat, med högsta prioritet på kräftor samt besöka det lokala apoteket "Röda näsan".

När vi kom till Orsa camping så var det inga elplatser kvar så det fick bl fricamping inne på området. Vattenfestivalen pågår och avslutas ikväll med huvudnumret Loreen på stora scenen så det är kanske därför det är så mycket folk?

När vi platsat oss så bjöd vi på en varsin Oxford Gold och Kerstin serverade lufttorkad Westfalisk skinka. Promenad med jycke vidtogs och efter deta så fyrades grillen upp för att ta emot marinerad kyckling. Givetvis blev detta superbt!

Unde kvällen spelsession så fick Marita ett SMS med texten "Nu har vi flyttat, fan vad skönt!"?? Vi konstaterade snabbt att detta var ju någon som skickat helt fel så svaret blev givetvis "Skitbra, vem är du?". Ganska snart så kom de ett nytt SMS "Din bror! är du helt korkad?"

Vi hade ganska kul åt denna konversation som vi inte begrep, utan var helt inne på att det var ett felskick. Rätt vad det var så ringde det, och det visade sig att det var min bror Christer som skickat meddelandena!! Han visste inte att mobilnumret som han har går till Maritas telefon och den jag har hade han inte numret till, och den har jag ju bara haft i tio år eller så.

Här är lite för "talligt" där vi ligger och en massa snorungar (tonåringar och så) så i morgon har vi bestämt att köra ner till Leksand och kanske stanna där ett tag.

Tjingeling!

Staffan O Marita Svensson