Grillning av revben
Grillning av revben

Svårt att bestämma oss?

söndag 22 juli 2012 Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Idag så åkte vi från Orsa eftersom vi tyckte att campingen inte var vad vi förväntade oss. I går kväll o natt så var det hi-life och inte undra på det när Loreen hade spelat på stora scenen. Nu var vi inte där och vi blev inte direkt störda heller.

Vi hade bestämt oss för att åka till Leksand och kolla in campingen där, men när vi kom fram så var det en likadan tallrik camping vilket inte tilltalade oss alls. Vi bestämde oss allså för att fortsätta neröver.

Målet som ställdes var Borlänge och Mellsta camping. Väl framme så konstaterade vi att denna såg väldigt bra ut så vi checkade in på obestämd tid.

Genast vi hade ställt upp så startade Stig grillen och revben tillagades. Siesta vidtog (för vissa) och lite senare på kvällen så plockades kräftorna fram. Dessa var av märke Seafood, och vi var alla en aning skeptiska, men ack vad vi bedrog oss. Dom var fantastiskt goda och intogs med Linie Akvavit samt Gammal Norrlands Akvavit.

Som vanligt så vann husbilen i båda spelen ikväll....men man skall vara snäll mot gamla människor, så vi kanske låter dom vinna? vem vet?

Staffan O Marita Svensson
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige