Elisabeth fryser i blåsten
Elisabeth fryser i blåsten

Första dagen i Tyskland

tisdag 24 juli 2012 Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Upp med tuppen och intog frukosten i kön för att köra ombord på färjan. Hann precis få i oss sista biten av mackan och kaffet innan det var dags att köra ombord trots att klockan bara var 07.00. Skön tur över till Sassnitz bra väder men lite blåsigt som det syns på Elisabeth. Det är en härlig natur som möter oss på vägen i till hamnen i Sassnitz.
Vi stod bra till på färjan så vi kom av som femte fordon. Åkte sedan in och gick en stund i hamnen i Sassnitz. Där fanns mycket att se på t ex en brittisk ubåt som numera var ett museum. Solen värmde på bra när vi gick runt där.
Efter en stund så åkte vi den korta sträckan på ca 15 km ned till den härliga staden Binz. Ja,ja jag vet att det är precis som ifjol men det är så härligt i Binz. Kom till ställplatsen mitt i Binz vid 13.30-tiden och det vara nästa fullt. Vi hade tur och fick en bra plats med lite utrymme till varje granne.
Kort promenad i värmen i Binz och en liten shoppingtur på Lidl. Sitter nu i solen och njuter och tar en Martini medans jag uppdaterar resedagboken.

Bengt Och Elisabeth Johansson
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige