Key west och Downtown Miami!

lördag 28 juli 2012 South Miami, Florida, USA

Hejsvejs!

Vi har missat nagra dagar medan vi haft riktigt skoj nere i Key west. Vi akte som sagt till ett annat hotell i Islamorada. Riktigt fint och bra service(Hamptons inn & suites). Dar vi spenderade 3 natter. Vi hade tid att aka pa en snorkelutflykt under 2h. Det var lite djupt vatten men vi sag lite coola fiskar och en 2-meters al eller murana. :)

Vi har testat en hel del annorlunda mat har nere ocksa. For att namna nagra.

Yellowfin snapper, Tonfiskfile, ssvardfisk, Conch som ar en snaca d.v.s. en sorts snigel(vi vvisste inte om detta innan vi smakade, men det var inte sa ffarligt), Snokrabba(Samma som de fiskar pa Deadliest catch, discovery channel).

Igar sa hittade vi ett erbjudande om en heldag med Fury adventures. Vi hostade upp pengarna och fick aka ut med en catamaran i havet. Vi fick borja med att snorkla i en timme pa det 3e storsta korallrevet i varlden. Riktigt coolt! Vi sag t.o.m en stor haj av okand sort. :)
Efter snorklingen sa akte vi ut till en vattenpark mitt ute i havet dar vi fick testa pa paragliding och jetski`s, samt en aventyrsbana. En riktig toppendag. 2 timmar senare sa akte vi pa en till battur med gratis dricka for att se solnedgangen. Pa baten traffade vi en mycket trevlig amerikansk familj som vi pratade med under resan. Dem var lite avundsjuk nar de horde hur mycket semester vi hade i Sverige. Det visade sig att de bara har 1-veckas semester de forsta 2-3 aren. Efter det sa kunde man fa 2-veckor.
det var trevligt iaf.

Sedan idag sa var det dags att resa till Miami. Vi hade hittat ett riktigt lyxhotell i South Miami. 4300sek for 3 natter med valet parking. Vi aterkommer till det sen. :)

Pa vagen hit sa sag vi en skylt med texten Dolphin cove pa. Vi gjorde en U-turn pa highwayen och svangde in. Det vore val dumt om Tom inte skulle fa simma med delfiner nar han hade sagt att han ville det nar vi var har. Sa det gjorde han och jag och Tina fotograferade fran land. Det var en upplevelse, helt klart!

Efter tom fatt simma med delfinerna sa akte vi in till Miami. Men trafiken var ju helt sjuk nar man borjade narma sig staden. Sjalvklart sa var en av filerna pa varan vag avstangd sa det tog runt 1h for att ta oss 2.2km. Sedan fick vi cirkulera lite innan vi hittade ratt. Men nu sitter vi pa det garanterat lyxigaste hotellet nagon av oss varit pa. 30 vaningar uppe. Vi kommer lagga upp bilder fran hotellet och lite annat snart.

Tina Tom Tobias