Nya cyklar infor vattenrundan!!
Nya cyklar infor vattenrundan!!

Kuching

fredag 17 augusti 2012 Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan!

Så nu är vi på Borneo och i Kuching. Det är en liten fin stad med mycket affärer och restauranger.

Ramadanbuffe på Hilton hotell var bra men vi var de ända som drack vin.. =)

Vi har varit på kajakutflyckt i djungeln och det gick bra förutom att vi välte kanoten en gång... Guiden hette som han i Dallas, Mr Ewing och var en riktigt skön filur. Vi badade i ett vattenfall efter vägen. Sen har vi kollat på orangutanger och varit i Bako nationalpark.

Ikväll ska vi åka till en värdfamilj och laga mat tillsammans med de. Ska bli riktigt intressant att se hur de lever.

Vi har ätit bra men det är ett äventyr att beställa och se vad man får in på tallriken.

Resedagboken har inte fungerat alls de sista dagarna så förvänta er inte att vi kommer skriva så ofta, tyvärr. Det funkar inte heller att ladda upp bilder.

Imorgon drar vi ut i djungeln på ett riktigt äventyr. Vi ska bo på ett longhouse en natt och sen bo i tält en natt... scary...

Sen drar vi vidare mot en lyxig resort på ön Gayana, utanför Kota Kinabalu. Det ska bli riktigt gött!!