Brno dag tva

söndag 26 augusti 2012 Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Har nu spenderat tva dagar i Brno, som inte ar lika imponerande som Prag men som anda har en charm pa sitt satt. I ovrigt har jag investerat i ett par nya cykelskor samt cykelstrumpor, det blev dock inga Spd-trampor nu utan det blir nar jag kommer hem. For ovrigt tycker jag att det ar fantastiskt att det gar att kopa speciella strumpor att cykla i. De ar valdigt skona ska tillaggas.

Jag har ocksa klurat ut en rutt till Bratislava samt haft en del givande samtal. Dels pratade jag med en amerikan som var har och jobbade med att utbilda tekniker, vi pratade om cykling och dylikt. Sedan hamnade jag i ett timmeslangt samtal nar jag skulle sova med en italienare som bodde i Munchen och jobbade at Puma. Vi pratade om alltifran politik till Grand Prix till resande. Han var grym och lite fascinerande. Han var 38 men sag ut att vara typ 28-30. Idag har jag fatt lite hjalp med navigeringen och bara snackat allmant med hostelreceptionisten. Vi pratade lite om att resa haromkring och hur man uppfattar lander pa olika satt.

Jag har trots att jag inte har skrivit det alla ganger anda stott pa en del intressanta personer men Puma-snubben ar nog den mest intressanta hittills for han var en kosmopolit ut i fingerspetsarna och han hade koll.

Jag tror jag har skrivit om det tidigare men det ar valdigt intressant det har med subkulturer och manniskorna inom dem. Som t.e.x. nar jag cyklade forra aret, for folk som inte cyklar ar att cykla genom Sverige en stor grej. For hardcorecyklister ar det som: Ah, kom igen nar du har gjort det pa en enhjuling utan att prata med nagon samtidigt som du laser Hemingways samlade verk, lite overdrivet men ni fattar poangen.

Min nuvarande ambition vacker anda visst intresse bland folk jag pratar med aven om jag papekar att det ar ett mal och att jag kanske inte klarar det men folk tycker anda att det ar ratt galet att dra ivag ensam och sapass langt samt under sapass lang tid. Poangen jag ville komma till ar dock nu nar jag reser en del och bor mycket pa hostel och sant sa traffar jag manga vagabonder som ar sin egen subkultur. Manniskor som typ lever for att resa och bara flyter runt i livet i jakt pa en mening. Det i sig ar en fascinernade livsstil och det ar en spannande sadan. Jag vet dock inte om det riktigt ar min kopp te dock, aven om jag verkligen uppskattar det har nar man kommer pa sig sjalv med att inse att:

Jag sitter just nu pa ett cafe i Prag och dricker en ol en sensommarkvall idag, i forrgar vandrade jag runt och filosoferade i Dresden, om ett par dagar cyklar jag in i Bratislava.

Det ar en maktig kansla. Naval nu har jag pseudo-filosoferat tillrackligt. I morgon bar det av mot Bratislava och jag tror att det kommer ta cirka tva dagar.

Pa aterseende