Glasgow – Katerdralen och konferens

onsdag 5 september 2012 Glasgow, Skottland, Storbritannien

När jag frågade min före detta sommarstudent H (som studerat här) vad jag borde se i Glasgow nämnde hon Katedralen och dess kyrkogård. Så efter frukost styrde jag steget ditåt, men stannade för lite sista shopping på vägen. Affärerna hinner nämligen stänga innan konferensen slutar på dagarna och jag åker hem väldigt tidigt på söndag.

Konferensen startade med ett förprogram kl 13 med ett gäng utvalda föreläsningar av doktorander och en längre föreläsning med grundaren av företaget Miltenyi. Sedan välkomstföreläsningar och mottagning med mat. Jag började prata med polska Natalia i kön för att hämta ut programmet och vi hängde med varandra resten av kvällen. Jag har ju inget som helst problem med att vara social i dessa sammanhang, men det är alltid lite svårt när man är ensam och alla andra tycks vara i grupp. Men jag ska nog så smått lära känna lite folk här.

Resten av veckan blir det konferens för hela slanten, så vi får väl se hur mycket jag uppdaterar. Det kanske kommer ett litet livstecken nu och då. Jag måste bära med mig datorn till konferensen för att kunna skriva, så det hela är lite omständigt.

Linda Westermark
Senast aktiv - från Shanghai, Kina