vi hade tur med vädret ........!

fredag 12 oktober 2012 Torshamn, Streymoy, Färöarna

Efter anvisningar skulle vi gå till nationalarenan på en kostig - eller var det en fårstig??
Hursomhelst - vi gick iväg och 2 av oss halkade efter ett tag och fick välvillig vägbeskrivning av en förbipasserande tjej! Så vi vinkade till de som gick den låååånga vägen!
När vi väl kom ifatt henne, visade det sig att hennes "chef" skulle ner till nationalarena - och han var säkerhetschef! Alltså fick vi skjuts och kom in bakvägen till VIP-loungen .....som serverande en helt underbar värmande kycklingsoppa - och en massa olika drycker därtill!
Matchen? Ja, vi hade i alla fall tur med vädret och Sverige vann med 2-1 efter "konstmål" av Zlatan! Han är och förblir kung!
Hörde förresten från del av landlagsledningen: när Zlatan är med fungerar alla detaljer för alla spelare - men de gånger han har avstått, bryr sig inga funktionärer om någonting! Alltså - han betyder enormt mycket för nationen!
En detalj - en del typ svenska fans skrek någonting om "ingen seger utan n .... " och blev välförtjänt tystade av andra svenska fans! Och han var örebroare ......

Christer Holst
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige