lördag morgon ....................

lördag 13 oktober 2012 Torshamn, Streymoy, Färöarna

Tänk om man kunde tänka klart? Och planering var ett naturligt och konsekvent inslag i tillvaron …. Som att leva efter klockan som vridits tillbaka? Att stiga upp i tid för att hinna med buss och flyg? Normalt för de flesta – men projekt för mig!
Först skall jag räkna ut vad ”verklig” tid är och ställa väckarklockan, men då efter lämplig tid för att jag skall hinna med mina rutiner …. Och sedan eventuellt kunna somna/sova de 6 timmar, jag beviljat mig själv. Glöm det! Jag måste ju kolla, så att klockan fungerar och att larmet är korrekt inställt …. flera gånger på natten. Då vaknar man inte utvilad. Men jag var långt ifrån sist – siste man fick man ringa och väcka samtidigt som bussen körde fram till hotellet.
Sedan öppnade sig morgonen i sin absolut bästa skrud! Solsken, svag vind och frisk luft!
Vi flög över en del av Färöarna, innan vi fortsatte över Atlanten mot Shetlandsöarna – och sedermera Säve flygplats. En lugn dags färd mot en vilsam helg – utan fotboll!
Det behövs efter 2 dygns intensivt program – i goda vänner lag! Riktig trevligt sällskap varav en del nya bekantskaper. Trivsamt och så vann ju Zlatan för Sverige igen!

Christer Holst
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige