Baaaali!

onsdag 10 oktober 2012 Kuta, Bali, Indonesien

Det kändes lite konstigt och overkligt att vara tillbaka här på Bali, men samtidigt kände man sig som hemma. Mycket handlade det väl om att vi inte trivdes så bra i KL, men samtidigt var vi nu bara en båttripp från vår destination och vårt nya hem. Om två dagar skulle jag sätta mina fötter på ön som Niklas har pratat om sen första gången jag träffade honom. Det där ”paradiset på jorden” skulle nu bli en del av även min värld och t o m en del av vår vardag. Tänk om jag inte skulle tycka om den så mycket som Nicke, eller om jag skulle känna på en gång att det här skulle aldrig gå?! Men samtidigt så visste jag ju redan, jag känner Nicke så pass väl och vi har en ganska lika uppfattning om sådana här saker (platser) och för att va ärlig, vad var det jag inte skulle gilla egentligen, det är klart jag kommer älska stället..
I alla fall, jag lugnade min oro ganska fort och sög in den underbara Bali känslan. Vi checkade in på mitt gamla hotell och vi tog oss ett välförtjänt dopp i poolen samtidigt som vi avnjöt vår första efterlängtade iskalla Bintang öl. Vi gick och käka på en restaurang som heter Havanna och som har riktigt god mat, detta mindes vi väl från förra besöket. Kvällen avslutades med dans och Bintang på ”The rooftop bar”.
Dagen efter spenderade vi med att strosa runt och titta, låg på stranden och tog oss ett dopp i det underbara havet och fick även uppleva Kuta karnevalen. Som tur var för oss, var just på stranden. Folk gick i långa led iklädda folkdräkter och bar på instrument och spelade. Dem hade t o m en elefant, en stor en, som kom strövandes på strandkanten. Det är inte varje dag man får se, men tyvärr lämnade vi kameran hemma då jag tog alldeles för mycket kort förra gången jag var här och missade därför detta event, men inte gör det nått. Vi köpte biljetter till snabbåten som vi skulle ta dagen efter och sen så tog vi det mest lugnt Denna kväll åt vi på en italiensk restaurang som har helt gudomlig mat, även denna hade vi ätit på innan, så vi visste precis... Lite dyrare men värt vartenda öre, MUMS!
Vi gick sen vidare till klubben Eikon och tog några öl. Det var här vi träffades för allra första gången, för ett år sen. Så det var verkligen kul att vara tillbaka. Kvällen avslutades sen igen som dagen innan, på taket som har en utsikt över stor del av huvuddelen av Kuta centrum.

Nina Markov
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige