13 - 14 november

onsdag 14 november 2012 Bangkok, Thailand

13 november
Vi tog pendeln på morgonen in till byn och handlade lite förnödenheter.

På eftermiddagen åkte gänget till veckomarknaden i Klaeng, ca 25 km bort. Mat, kläder, bildelar, klockor m.m. Guiden Thomas talade om att vi skulle gå fram till andra tvärgatan och sedan in på marknaden. Vi tyckte att det var lite konstigt att han inte följde med oss och grymtade lite över det.

En bit in på marknaden ropade en svensk röst ”billiga klockor till salu”. Han sa att han hette Bengt och var tvillingbror till Thomas. Barbro och jag köpte varsin klocka och betalade till Bengts fru, som stod för ruljansen. Vi blev mer och mer övertygade om att Bengt och Thomas var samma person, vilket vi kunde konstatera senare.

Middag på en italiensk restaurang och det var jättegott. Barbro hängde med pendeln till hotellet medans jag och några andra stressade av på Buffalo Bills pub.

Eftersom vi haft en liten geckoödla (1 dm lång) inne i garderoben, sover Barbro numera ordentligt inlindad i lakanet och ser ut som en kokong (se foto). Jag lyckades jaga ut ödlan men Barbro är övertygad om att det är fler som gömmer sig och bara väntar på att få anfalla henne.

14 november
Bertil åkte till byn för den andra massagen. Riktigt skönt att få en oljemassage igen. Barbro kom när jag var klar och vi gick till skräddaren för att hämta de beställda kläderna. Barbros var klara och satt perfekt. Gissa om hon var imponerad av skräddaren. Så imponerad att hon på stående fot beställde ytterligare en blus och en kjol. Mina kläder blir klara i morgon.

Vi hann också med att köpa några keramikfigurer innan pendeln tog oss tillbaka till hotellet. Där satt vi oss vid Kerstins och Åkes bord för lunch. Det blev en mycket trevlig lunch. Vi hittade massor av gemensamma bekanta från Skokloster, Uppsala-Näs, Nåntuna och Folke Bernadottehemmet. Dessutom visade det sig att Kerstin haft samma borgerliga vigselförrättare som Barbro och jag.
Efter lunchen blev det bad i havet och i poolen.

På kvällen var det middag på Buffalo Bills. Toast Skagen och falsk skomakarlåda. I kväll sjöng Kurt tillsammans med en jätteduktig tjej. Det blev en tidig kväll eftersom flera ska till Bangkok kl 6 i morgon bitti. Vi avstår från det och kommer att ha en slappardag i stället.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige