Vårat första hem tillsammans

lördag 10 november 2012 Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

OK, så det har varit Halloween och vi på manta har gjort en massa figurer och gravstenar osv för en fest som vi hade. Mycket jobb men har varit kul. Samtidigt har det varit ett "snorkeltest" för 3killar. Det är ett "test" som man gör när man är klar med sin divemaster utbildning ( så nicke kommer få uppleva det med haha). Det går ut på att vi får klä ut dem i extrema kostymer och eftersom det var halloween slog vi ihop dem båda. Vi hade en cykel med extra säten där fram och vi byggde den som en båt, Titanic. Sen fick dem klä ut sig till kate och leonardo och kaptenen och åka i båten längs gatan ända bort till en bar där testet alltid utförs. Dem alla får varsin snorkel och mask som dem tar på sig, sen häller man en hel kanna med någon typ av akoholblandning rätt ner i snorkeln och man mmåste dricka allt ihop, och fort går det. Sen är man officiellt en divemaster.

Vi har även hittat ett hus, vårat första hus tillsammans :) Det är litet och långt ifrån perfekt, men det är vårat första hem tillsammans :=) Det är ett stort rum som vi använder som sovrum och storarum och sen ett litet kök och ett badrum. Vi har en stor trädgård och två stora geckoödlor som husdjur. (Med stora menar jag gigantiska, geckos är ju ganska små, men tydligen finns det en större variant haha och dem har vi. Över 2dm i längd och kanske nästan 1dm i bredd, men dem är snälla.
Vi har åkt över till den stora grannön Lombok och shoppat lite. Köpt en kyl, lite saccosäckar, två fläktar och några hyllor att ha våra kläder i. Är ganska hemtrevligt nu :)Vi betalar ca 1500kr i månaden. Det ända är att vi inte har färskvatten så det ska vi installera, när vi orkar. De flesta ställena på ön använder saltvatten, men man känner sig aldrig riktigt ren och fräsch av den så vi ska installera färskvatten för typ 700kr.

Nicke har varit sjuk med, han åkte på feber och hade den i 6dagar. Vet inte riktigt vad det vad, kan ha vart dengeu feber som man får från mygg, eller nått annat. Men han mår bra nu och har gått ner mycket i vikt så han e glad hehe :) Det är något vi båda har lyckats med, vara sjuka och förlora vikt, men det är ju inget dåligt!
Nicke pluggar för fullt och läser kapitel efter kapitel, han är duktig :)

Nina Markov
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige