Nyårsafton - Bromölla

måndag 31 december 2012 Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Hej Olssonsiaustralien!
Morfar Rune har idag nyårsafton suttit och läst igenom alla era resdagboksberättelser ifrån de intressanta platserna som ni besökt och upplevt.
Trevliga berättelser, som gör att jag i min fantasi kan föreställa mig hur ni har det på dessa för oss skåningar exotiska platser (avundsjuk? ja, lite...).
Naturligtvis är det bara ett axplock av foton, som bi har lagt ut i Resdagboken. Det skall bli skoj att få se alla bilderna när ni kommer hem igen till Åhus.
Tur att ni alla nu är krya och friska och kan umgås med AnneLie och hennes familj.
Hemma i Bromölla mår vi bra, men vi har skånsk vinter, dvs blötväder c:a 5 plus grader och lite duggregn. Ingen höjdare precis, men rätt normalt.
Däremot var det en riktig höjdare på lördagskvällen 29 dec ha besökt Krisianstads Arena och fått se handbollsmatchen mellan IFK Kristianstad - Alingsås inför nästan fullsatt hall (4724 åskådare).
IFK Kristianstad vann med 26-20.
IFK = nya elitserieledare (åtminstone direkt efter denna match. Fler toppmatcher väntade senare på kvällen).
Margareta och jag skymtade Henke och Axel på läktaren i det orange folkhavet.
Ikväll blir det traditionellt nyårsfirande med Nils-Göran och Ingrid på Bangårdsgatan i Bromölla.
Jag och Margareta önskare er alla i Canberra ett Gott Nytt År!