Nyårsafton

måndag 31 december 2012 Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Eftersom vi inte visste var vi skulle spendera nyår så fanns det inget planerat. Annelie och Gary hade blivit bjudna på middag och vi fick följa med, men det var inte för barn så därför bestämde vi oss för att stanna hemma och kocka själva. Så mycket av dagen gick åt att handla mat och förbereda för nyårsmiddagen. Till slut var vi så varma att vår familj bestämde oss för att köra till en pool som låg inne i stan. Erik följde med oss till Rasmus och Robins glädje. Där fanns en stor uppblåsbar rutshkana som Erik och Robin åkte ner för. Erik lurade även upp Rasmus och Robin upp på 5:ans trampolin. De hoppade båda 2, Rasmus t.o.m 2 gånger.
Nyårsmiddagen var väldigt god. Skaldjur till förrätt, "mixed BBQ till varmrätt och så hade jag bakat brownie som vi serverade med glass, chokladsås och jordgubbar. Deras granne Mattew kom också över, trevlig men ingen partymänniska så det blev en väldigt lugn nyårsafton. Vi öppnade inte ens skumpa vid tolvslaget. Å andra sidan hade jag och Annelie druckit skumpa hela kvällen. Eftersom det är förbjudet i Australien att skjuta egna raketer så fick vi se Sydneys nyårsfirande med raketer på tv. Olle och Gary satt på taket och såg ytterst lite på det firandet som skedde inne i Canberra.