Badade i floden

tisdag 1 januari 2013 Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Lite dagen efter för några av oss, så vi tog det lugnt. På eftermiddagen körde vi till floden för att bada eftersom vädret var väldigt varmt. Vi tog Carlie med oss som också var väldigt varm. Han älskade och bada och leka med bollen som vi kastade. att vada i en flod var en ny spännande upplevelse. Vattnet var strömt och grumligt så man såg inte var man trampade. Men det var inte djupt och det fanns inga krokodiler. Så vi badade allihop utom Annelie som låg i skuggan. Erik, Rasmus och Robin fick för sig att vandra uppåt i floden. Till slut blev vi oroliga och Gary körde uppåt floden och hämtade dem. Vad som helst skulle ju kunna hända med strömt vatten och stora glatta stenar. Vi börjar bli som australienarna nu, dvs vi sitter hellre i skuggan eller inne där det finns air condition. Det är helt enkelt för varmt att sitta i solen. Kvällen blev väldigt lugn och vi gick i säng relativt tidigt.