Första skoldagen
Första skoldagen

Skolan börjar...

tisdag 8 januari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Idag började Felicia i skolan här. Det är en liten svensk skola med cirka 25 elever i väldigt varierande ålder. Det är 6 barn som är i Felicias ålder mellan 11-15 år. Första skoldagen hade gått bra och det fungerar precis som i Sverige med normala lektioner. Maten var hon inte riktigt nöjd med idag eftersom det serverades torra friterade kycklingbitar. Vi får väl se om det blir bättre idag..
Igår söndags åkte Pernilla Oliver Tobias och jag till klostret för att titta på hur Buddhisterna bedriver sin ceremoni. Alla fick vars ett välsignat armband och vi fick också lappar med en förutsägelse om vad som kommer att hända i våra liv framöver. Spännande!
Därefter träffade vi Pernillas kompis Åsa och hennes dotter Sandra som är på semester i PaTong. De kom till vår strand och det är alltid så kul att höra andras upplevelser och tips om vad som finns att göra. Grabbarna flög paragliding och tyckte att detta var den bästa dagen på stranden. De fick också göra fiskspa för andra gången.
Igår morse gick jag och Pernilla ner till stranden för att boka in en Longtailbåt. Vi kommer att åka till Banana Rock idag. Det blir en 4 timmarstur varav 1 timmes snorkling. Ska bli intressant!
Igår eftermiddag besökte vi marknaden i Bangtao i två timmar. Det är en mysig marknad med mycket mat och en hel del prylar. Det blev ett par örhängen för mig.
Det går lite segt med affärerna..eftersom det är mitt i värsta högsäsongen här nu så har tjejen vi ska samarbeta med fullt upp. Hon jobbar 9-21 varje dag men om allt går som det ska så kommer vi att träffa henne bäst söndag den 13 januari. Och så väntar vi förstås med spänning på vår första leverans av kläder från Bangkok. Den borde komma om någon vecka.
Nu frukost och sen ut på böljan den blå!
Vi höres! Sköt om er!

Ann Engman