Roger glad med enorm Chang!
Roger glad med enorm Chang!

Och dagarna går...

torsdag 17 januari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det torsdag den 17 januari och vi har varit här i 35 dagar. Vi har 41 dagar kvar. Just nu pågår Kamalafestivalen här och det är typ ett tivoli, marknad och uppträdande nere vid monumentet i byn. Vi gick en sväng där igår och vilken otrolig matfest! Räkorna är stora som humrar nästan! Visserligen blir man lite tveksam till att äta när maten ligger i värmen utan kylning. Men de grillar på den bra så det är nog ingen större fara att äta. För äter den gör alla! Både thailändare och turister. Ikväll ska jag iallafall prova.
Igår morse åkte jag och tränade och därefter åt jag en stooor frukostbuffe! Den första denna resa! Jag älskar frukostbuffeer! Men sen var jag så mätt att jag inte åt något förutom två kulor glass.... Ja och sen middag förstås..
Vi åt hos Tamm vid kanalen. Hon har öppnat sin restaurang i år och det verkar som om turisterna tvekar att äta där. Carola känner Tamm sen förra året de var här och hon fick mycket hjälp av Tamm och hennes familj när de bodde i ett mögelhus med dåligt vatten. Carola ville nu återgälda hennes hjälp och hjälpte Tamm att köpa 10 nya rejäla stolar till restaurangen. Det ser nu mer enhetligt och lite mer inbjudande ut. Bra gjort Carola! (Och Roger)
Smile for the living. Get what you need and give what you're given. Life's for the living-so live it!
Jag tycker den är så himla bra!
Idag har jag och Malin varit och tränat. Därefter några timmar vid poolen och sen skulle vi äta lunch. Kan säga att det var svenska priser på detta fiiina swisshotell...en nygrillad hamburgare med bröd lite grönsaker pommes och en Chang cirka 80 spänn!!! Visserligen får vi 20% på allt för att vi tränar där, men ändå.. 125 Bath ( 27 kr) för en burk Chang som normalt kostar 60 Bath för en flaska...(13 kr). Och 30 Bath i butiken ( 6.50 kr)
På kvällen blev det en tur till Kamalafestivalen. Job2do skulle spela. Det fanns massor av mat men vad skulle man våga äta? Till sist föll valet på en plattfisk som var saltbakad. En hel firre kostade 50 kronor. Den var supergod så den vill jag äta fler gånger! Vi träffade Rolf och Agneta där, ett pensionerat par som Carola känner sen tidigare och som varit i Kamala varje år sedan år 2000. Detta år blir det sista säger de...
Det blev en ganska sen kväll och jag fick verkligen kämpa för att komma upp ur sängen halv 8 för att köra Felicia till skolan. Därefter direkt ner till Red Café för att äta frukost och skriva rent våra anteckningar och översätta till engelska inför morgondagens affärsmöte med vår ev.blivande affärspartner... Det ska verkligen bli spännande! Det kan gå ungefär hur som helst...
När vi var klara vid 13.30 så gick jag till Heath massage. En timmes oljemassage tyckte jag att jag kunde kosta på mig efter 4 timmars hårt arbete..det var helt underbart! De tar i hårt, men det gör också nytta. Kände mig som en ny människa!
Sen var det dags att köra och hämta Felicia. Dagarna går så otroligt fort här trots att jag är uppe tidigt varje morgon och oftast inte somnar förrän sent.
Idag hörde min gamla kompis Joanna av sig och ville komma och hälsa på! Trevligt! Hon kommer på måndag! Hoppas hon har med sig Gevalia och en stor påse svenskt smågodis :-).
Ni är klockan 21.00 och jag har stora problem att få upp Felicia och Molly ur poolen. Jag ska sova tidigt ikväll så att min hjärna är fräsch imorgon!
Sköt om er!

Ann Engman