Nu är vi uppe i 123 likes!!
Nu är vi uppe i 123 likes!!

Fashion show!

onsdag 23 januari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Nu börjar det hända saker! Carola och jag har 123 likes på Cayann cuve collections Facebooksida efter någon vecka ! Gå gärna in och kika och gilla!
Vår idé om att ha en egen butik just nu är lagd på is. Efter vårt senaste möte med Jaeng, Rolf och Agneta som äger butiken, så kom vi fram till att vi tillsammans med Jaeng ska marknadsföra våra kollektioner via hotell och events till att börja med.
Igår skulle vi träffa Jaeng på La-Petite för att få se den färdiga klänningen och våra nya snygga labels!
Medan vi väntade på Jaeng stod vi och försökte koka in genom fönstret till den nya fina och dyra butiken Paul Ropp http://www.paulropp.com/ vars ägare har samma namn. Han har satt upp en enorm skylt över butiken, säkert 4x4 meter, och vi har skojat om att vi ville ha en ännu större skylt om vi skulle ha en butik ??. Vi har också skrattat mycket och svävat ut i scenarios där vi träffar Mister Ropp och får en massa tips av honom. Det hade ju varit helt osannolikt!
Hur det nu är så ser vi en man som ser ut som honom i butiken och Carola utbrister-där är han ju! Hon drar bestämt i dörrhandtaget, det är öppet och vi går in! Vi kikar runt lite först och sen börjar vi snicksnacka lite med Mister Ropp! Vi förklarar vår affärsidé och han börjar ge oss lite tips...alltså-kan ni förstå hur osannolikt detta är? En stor känd designer med asdyra kläder ger oss tips, det som vi tidigare bara skämtat om!
Det händer mycket konstiga saker här vill jag lova..
Vi går förstummade ut ur butiken och in i La-Petite butiken bredvid för att träffa Jaeng och hennes syster Jid.

Klänningen ska justeras på några ställen, annars var den precis som vi tänkt oss! Vi funderar på att beställa den i svart och turkos..
Vi väntar på tygprover som kommer om några dagar.

Efter mötet går vi ner till stranden och pustar ut. Hur det än är så tar dessa möten en del på psyket och krafterna. Det är ju en spänd förväntan hela tiden på hur vi ska kunna få allt till det bästa. Carola är så bra, duktig, smart och reko i sitt sätt att hantera allt, och hon drar ett tungt lass. Jag bidrar så gott jag kan med lite analytiskt tänkande och en positiv inställning!
Och med glädje och humor kommer man långt! Vi skrattar mycket och det var ett av våra önskemål inför denna resa!

Vi har nu också fått fram råmaterialet till våra visitkort och inbjudan till vår Fashion Show tillsammans med La-Petite på Swedish bakery lördagen den 9 februari! Det ni! Vi ska ha riktiga modeller, häftig musik, bjuda på lite vin och snittar and have a great time! Vi funderar på att bjuda in Mister Paul Ropp...??????.

Det är en hel del kvar att fixa så nu blir det till att gå upp och jobba!
Sköt om er och håll tummarna!!
Kram!

Ann Engman