Något heligt hål Namita pratade om, haha. Fattade inte
Något heligt hål Namita pratade om, haha. Fattade inte

Sex dagar har gått idag

fredag 16 november 2012 Aldona, Goa, Indien

Idag har vi sett många djur: ormar, en apa (död..) och elefanter. Vi red dessutom på elefanten, det var coolt!
Vi har besökt tempel, heligt vattenfall där de sprider askan av människokroppar ut över sjön, och ”spicegarden” där vi fick se hur olika kryddor växer.

Idag har det uppstått problem med projektet. Vår koordinator James skulle prata med oss om projektet och berättade då att det enda vi fick jobba med var ”womens shelter projekt” där vi kommer ta hand om 5 st barn (ålder 4-6 år) och typ rita med dom varje dag, för mammorna är så utsatta att de inte orkar ta hand om dom. Problemet då är att vi inte kan (som vi tänkt) anordna grupplekar, planera vad vi ska göra på projektet, eller lära ut engelska. Det var just det som vi åkte hit för att göra...
Paret vi umgåtts med denna vecka (Timmy och Johanna) har fått helt fel information om boende och projekten och är besvikna. De hade tom betalat för ett rum med egen toa, vilket inte ens finns.

Imorgon åker vi och tar in på ett hotell så vi kan rensa tankarna och får umgås med svenskarna på projektet (Timmy, Johanna och damerna som heter Irene och Marianne) som vi planerat helgen med.
Vi ska även prata med den projekt-ansvarige och klaga på den dåliga informationen vi fått då vi egentligen borde fått veta detta innan vi åkte och kunde avboka.

Elin Olsson
Senast aktiv - från Aldona, Goa, Indien