Blir det bättre än så här?
Blir det bättre än så här?

Sol bad och skurar

fredag 1 februari 2013 Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

En vecka har nu gått på vår semester. Summa summarum har det varit kanon. Varmt och skönt är det och vi längtar inte hem.
DR är, har vi insett, Canadensarnas Mallis och det finns en hel drös av dem. De utnyttjar all inclusiven till fullo där de springer runt med sina Bubba Kegs var de än går. En Bubba Keg är en termosmugg modell större. Känns som att de är upp emot två liter som de glatt fyller upp med Rom och cola eller något annat som faller dem i smaken.
Vi då vad gör vi då.
Första dagarna återhämtade vi oss från flygresan, 11 timmars glädje ;). Liv hade lite feber, vilken åtkomma det var vet vi ej, så hon gillade mest att slagga i solstolen och ha det bra.
Man har svårt att stressa upp sig när allt finns runt "hörnet". Är man hungrig går man och äter något av det som erbjuds och det samma gäller dryckesväg. Drinkonsumtionen har gått upp en hel del.
Liv har nu hittat minidiscot så nu är det fullt ös efter middagen.
En normaldag börjar med matproblemet. Ja jag menar hur ska man kunna hitta något att äta på en stor buffet. Vill man ha ägg så hämtar man det och skulle man vilja ha hamburgare så hämtar man det. Sedan glider man iväg och bokar solstol, ja vi är ju nästan pensionärer, för att få ett parasoll nära barnpoolen. Lite bad, lite sol, lite dricka och sedan bär det av mot lunchen och samma matproblem igen. Sedan tillbaka till badet och kanske en irish coffe vid poolkanten, ansvarsfulla föräldrar är vi. Sedan lite fixa sig innan middagen ingen salfsklädsel här inte, klädkodex finns annars kommer man inte in. en dryg amerikan har försökt några gånger men får nobben. Bara gå och hämta något annat att ha på sig.

Som ni förstår har vi det verkligen jobbigt på semestern. Att välja bort Thailand detta år känns som ett helt ok val. Någon grad "kallare" här men klimatet är på något sätt skönare och risken finns att det bär av hit igen.

Emma Petersson