Snygg kjol med inbyggda tights! Me like! Kommer nästa säsong i Cayann Curves kollektion!

Cayann Curve Collection Fashion Show närmar sig!

söndag 3 februari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det söndag. Vi har inbjudan till showen klar, vi har fått våra visitkort, vi har valt musik (som min snälla vän Joanna just nu kämpar med att redigera), sminkösen är bokad... Och ytterligare cirka 37 "att göra" punkter...Ja vi har i stort sett koll. Nu återstår att åka runt på utvalda hotell och presentera vår kollektion som riktar sig mot kvinnor" not so small" som den kända designern Paul Ropp uttryckte sig när vi träffade honom i hans nya butik i Surin. Han har precis öppnat en butik bredvid vår samarbetspartner La-Petite shop där han tar tillvara det material som blir över när han syr sina övriga kläder och accessoarer. Kan säga att prisnivån är en aning över den vi tänker ha... Det dyraste plagget vi hittade i hans butik låg på 40 000 Bath ( cirka 8500 kronor) för en kavaj gjord av överblivna stuvbitar... Våra plagg kommer att ligga någonstans mellan 1000-1700 Bath. (Cirka 200-350 kr). Så ni som läser detta, känner att ni är lite Curvy, och är i närheten av Kamala på lördag den 9/2 klockan 18.00- Kom gärna till The Swedish Bakery och titta! Det kommer att bli en rolig show med möjlighet att köpa våra härliga kläder på plats!
För några dagar sedan var jag, Felicia, Joanna och Malin på Phuket Premium outlet. Felicia hade läst på någon blogg att det skulle finnas Hollisterkläder där. Men det visade sig att de flyttat därifrån till hennes stora besvikelse. Nåja, hon och Malin köpte iallafall några Superman tröjor istället. Jag hittade ett par billiga (130 kr), och supersköna Scholl flip flop samt en snygg top otroligt nog i passande storlek för 180 kr på rea...därefter åkte vi till Central Festival och frossade i Sushi!
Av en händelse läste jag här på resdagboken att en man varit på Otop marknaden i Patong med sina tonårsdöttrar och där hittat Hollister. Så igår begav vi oss av dit för att leta... Efter mycket frågande runt på denna enorma marknad, och säkert ett 20-tal "no have" och oförstående ansiktsuttryck, så hittade vi plötsligt rätt! Felicia köpte en vit huvtröja, en T-shirt och en väska för totalt 550 kronor. Säkert ett överpris men vad gör man inte... Hon var supernöjd och det skulle inte förvåna mig om jag snart står där igen...
Joanna fixade sina ögonbryn och eyeliner. Jag hade också tänkt göra det, men ska fundera ett tag till. Det blev jättebra på Joanna, men jag är så ljus och är rädd att ögonbrynen ska bli för svarta och markerade. Jag som inte ens målar mina ögonbryn..men en eyeliner ska jag försöka våga mig på..tror jag..
Sen lyckades vi hitta godisaffären med svenskt importerat godis också. 19 kronor hektot men gott!
Tidigare i veckan har jag och Joanna varit i Bangtao och Laguna. Om vi gillar stranden och vattnet i Kamala så kan jag säga att dessa andra två ställen är ännu bättre! Inte så mycket folk och solstolar, trevliga små restauranger och barer och ett underbart klart vatten! Ungefär som jag kan tänka mig att det kan vara ute på de mindre öarna.
Det får nog bli Bangtao idag -tror Felicia kommer att gilla det!
På tisdag åker Joanna hem. Det känns tråkigt. Hon har varit en frisk fläkt här med sitt positiva och behagliga sätt. Och så har hon hjälpt mig med bland annat att koppla in skrivaren, välja låtar och nu ladda ner dem, samt kommit med idéer och glada tillrop!
På tisdag måste jag åka till Phuket town och förnya mitt visum..inget jag ser fram emot men det är bara att bita ihop..
Vi hörs snart igen!
Sköt om er!