Tiden går fort

onsdag 6 februari 2013 Stockholm, Stockholms län, Sverige

I morgon är vår sista dag på hotellet i San Juan innan vi flyttar vidare till ett hotell i Cabarete. Känns lite tråkigt att det redan gått två veckor, men samtidigt så blir det skönt att få se något annat också. Det är bekvämt att bara hämta dricka eller mat när man helst vill och dessutom så finns massor annat att hitta på. I går kväll var vi och spelade minigolf. Banan var en 9-hålare och av halvbra kvalité, dessutom sank, men vi hade kul. Liv föste eller la ner bollen i hålet vilket också fyller sitt syfte.
Idag tog vi en tur i trampbåten, vilket också ingår i rummet liksom tennis, havskajak, segling om man känner sig rastlös.
Här finns så få lampor ifrån omgivande städer så det är en fantastisk stjärnhimmel. Liv har ännu så länge fått lära sig Orions bälte och Karlavagnen. Hon vet dessutom att Karlavagnen heter Stora Björn. Det som dock bekymrar henne är var den där stjärnan i Orions bälte som inte lyser längre tagit vägen.
Vi vill passa på att säga GRATTIS till Livs äldsta kusin Alex som idag fyller 16 år!!!! Hoppas att dagen blir kanon!

Emma Petersson