Som att komma hem!

onsdag 6 februari 2013 Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Ja nu kranglar dotorn igen! Jag har flera dagar haft svart att kkommunicera med datorerna.
Mitt talamod ar inte pa topp. Alla har egen dator och sitter pa rummet och skriver och jag anvander internetcafe'. Dety har blivit sa att de inte uppdateras sa nu maste man ha en egen laptopp eller ipad for att hanga med!!!!!
Det var val inte det jag skulle skriva men det jag suttiti och plitat ner forsvann.
Borjar om.
Jo jag flog pa bra tider men sedan var planet i Mumbai forsenat sa jag kom mitt i natten. Fick mitt gamla rum tillbaks och kunde borja skura rent dagen efter.
Gubben innan, en svensk, var tydligen en lortgris.
For har ar det hyresgasterna som stadar. En kvinna undrade om Rosarios kunde stada hennes rum och haon fick svaret att Flickan hade slutat. Sa det blir ingen stadning!!
Billligt ar det men det kravs en del vana vid att stada for att bo har.
Det har jag ju.
En vacker dag nar vi gamlingar inte kommer sa far de andra sig, for ungdommarna kommer inte att acceptera!!
Tja tja...
Monica var har nar jag komm och hade en del energi och ville se nagot annat an stranden sa vi akte upp till Arambol.
Trevligt stalle med en hel del ungdommar och barn.(I jamforelse med Benaulim som, maste jag erkanna, ar medelaldes om jag skall vara finkanslig.) Lugn strand och litet dyrare, men det var en bra stamning.
Skulle kunna bo dar nagra veckor.
Det var enkelt med buss dit, ca 15 sek och 4:a bussar.
Vi promenerade runt och fick fotterna rengjorda av fiskar i akvarium. Kittligt varre.
Tjaa sedan har det val inte hant nagot storre.
Vi har akt Bettys bat med fri dricka och goda jatterakor.
Var val inte helt nykter nar vi kom tillbaks till Benaulim och gick in till en massor. Hade en valdig yrsel.
Hon tyckte att jag skulle vanta med massagen eftersom det luktade alkohol.
Mycket finkansligt men helt tydligt.
Det var skont med massagen i alla fall.
Sedan har jag varit pa fodelsedagskalas hos Succurrina vars som fyllde 12 ar.
Hade helt glomt bor tdet. Sa jag fick kopa nagot pa gatan. Tokigt att Gudrun kom samma dag.
Minnet ar inte sa bra och lapparna fladdrar bort nar man reser runt. Sa det blev litet fel men det ar kul att se hur de har sina kalas.
Sa stort ar det ju inte men tjaaa man kommer in i husen.
Jorn, Monica, Ingmari och jag at middag pa ett billigt stalle nar alla borjade hosta.De brande nagot bakom muren hos grannen.
Det visade sig att de brand eChilli i en hog.
For att reta tjuren som stod bunden vid palmen.
Han skulle ivag pa "Bullfighting"
Har varit uppa nagra mornar pa yoga. Foredrar kvallar!!
Det var i alla fall len man som cyklade runt och ropade nagot, upprepande. Det var inte fisk eller brodkillen Det hordes.
Nrj det var en annonseringa att XX avlidit under natten, sa att alla kulle veta.
Det ar som om jag for flyttats till 1800talet med gaslyktor samtidigt som de har Wifi runt hornet.
Har borjat bli mer utvilad nu. For det hara ju varit ett valdigt flangande fram och till baks med utflykter sa lange energiknippet Monica varit har. (delvis sant)
Hon fick ivag mig pa Yoga och jag har gat nu 8 dagar i rad.
Det varsta ar att jag vaknar varje morgon hed en massa drommar som val inte ar mardrommar men valdigt turbulenta och tydliga.
Vi gjorde "hoftoppnare" pa yogan. Det ar dar alla undertryckta kanslof ligger lagrade, sade var sota yogalarare.
Tjaa kanske jag skulle ga pa en speciell sadan yoga varje dag hemma. Finns det kanske???? Kanske skulle jag bli odragllig. Men hoften skulle ju ma bra.

Ja sa mycket mer vet jag inte just nu. Kommer hem den 11 mars och skall ga pa en sllumtur i Mumbai dagen innan jag reser.
Det skall bli interessant.
Kramar i morkret.

Birgitta Callmer