Carola i en av våra snygga sköna tunikor!
Carola i en av våra snygga sköna tunikor!

Genrep inför Cayann Curve Collections Fashion show!

fredag 8 februari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Att ta tjänstledigt och åka till Thailand för att skapa en kollektion av kläder i skön kvalitet, härliga mönster och smickrande passform för kvinnor som inte är så små är en utmaning. Jag kan inte sticka under stol med att det tar på krafterna.
Att Carola och jag dessutom fick för oss att arrangera en modevisning på The Swedish Bakery med all planering det för med sig gjorde ju inte det hela enklare precis. Men nu är genrepet avklarat, vin inhandlat, snittar beställda, modeller utvalda, musik nästan klar, röda mattan på plats, kläder utvalda... På tal om kläder så var vi lite nervösa igår.. Fabriken i Bangkok hade lovat leverans torsdag och det vet vi ju nu hur tidsuppfattningen brukar vara här.. Men de kom faktiskt i tid!
Däremot så behövde de strykas så Jaeng kom ungefär en timme efter utsatt tid.
Sedan började provningen av kläder. Vem passar i vad..och varmt är det överallt.
När alla var nöjda med sina 2-3 kreationer så började arbetet med hur vi skulle gå. Hur hinna byta? Då kom en av bagarna, Johnny, på att göra lappar med namn på kläder och person och sen numrera och se till att de får gå i sådan ordning att de skulle hinna byta. Du är en klippa Johnny!
Pierre tog på sig rollen att organisera så att modellerna skulle komma ut i rätt ordning. Tack snälla Pierre för det!
Sen är det musiken. Det är inte det lättaste. Jag hade valt ut ett 10-tal roliga gångvänliga låtar enligt mitt tycke, vilket visade sig inte vara det bästa valet... Vi fick köra Dancing Queen hela repetitionen så länge, men det kommer att bli ordning på det imorgon! Tack snälla Stefan för hjälpen!
Efter repetitionen var alla trötta och hungriga och vi beställde mat från Tamm till alla.
Även om kvällen tog en del på krafterna så verkade alla ha kul! Och det är ju faktiskt det som är det viktiga för.... Man lever bara en gång!....
Så ni som läser detta-jag hoppas att vi ses imorgon!
Sköt om er!

Ann Engman