Dagen efter Cayann Curve Collection Fashion show

söndag 10 februari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Tjoho-vilken show!
Allt satt perfekt!
Dagen började med att jag, Carola och Molly åkte till frissan för att piffa till oss lite. Carola och jag skulle ha lite håruppsättning och Molly ville ha rosa lugg..
Det slutade med att mitt hår blev superlockigt och inte uppsatt och Carola tog ner hela sin uppsättning och fick assistans av frisören att hålla hårnålarna när hon satte upp håret bättre själv..??????. Men vad kan man begära för 250 Bath (55 kronor)...
Klockan 3 var vi på The Swedish Bakery för att träffa alla modeller, lägga dit den röda mattan, bli sminkade, och köra en sista repetition. Måste säga att jag var en aning nervös.
Musiken visste jag inte riktigt hur den skulle bli eftersom vi inte tränade till den slutgiltiga versionen i torsdags. Nu hade Stefan fått till en riktigt bra mix av de låtar jag valt! Tack Stefan! Vi förstod varandra till slut????.
Så körde vi The Final Rehearsal! Och allt funkade med gång, musik, klädbyten, final! Kändes så bra! Och modellerna var verkligen duktiga! Känns så helt rätt att använda sig av personer som är som du och jag eftersom kollektionen verkligen riktar sig till oss och det blir lättare att se sig själv i kläderna då. Mycket bra jobbat!!
Jaeng hade tagit med sig många snygga plagg från La-Petite shop i Surin. Utan henne som vår samarbetspartner hade vi inte klarat att genomföra showen! Hon har haft butiken i Surin i 7 år, och trots namnet så finns där en hel del kläder i storlekar för kvinnor " not so small" som vi säger..
Butiken ligger på gatan som går parallellt med stranden (Kan tillägga att den har en utmärkt aircondition vilket är uppskattat vid klädprovning??)Titta även in i Paul Ropps nya butik som ligger vägg i vägg. I den butiken har han specialiserat sig på att tillverka kläder, skor och accessoarer av de stuvbitar som blir över när han syr sina andra kläder. En kavaj där kan gå på runt 8000 svenska kronor, och en tunika ligger på mellan 2000-3000 SEK. Det skapar arbetstillfällen i byarna på Bali och du är garanterat ensam om detta plagg i världen! Dessutom är det ju miljövänligt. Så jag rekommenderar verkligen er en utflykt dit!
Nu tillbaka till The Fashion Show!
Vid 17-tiden beställde vi mat till alla modeller. Då dök även Mehmet från tidningen Hej Phuket upp! Vi berättade lite för honom om idén och bjöd honom på mat. Var lite stressade eftersom gästerna skulle komma klockan 18.00, så vi bestämde att prata mer efter showen..trodde vi...
Klockan blev 18.00 och då stod det redan folk utanför!
Vi öppnade dörrarna och när de kom bjöd vi på ett glas vin och lite snittar som The Swedish Bakery hade ordnat till oss. Tack ni härliga människor som har bageriet! Det är väl värt ett besök för er som inte varit där!
När klockan blev 18.30 höll Carola trevligt välkomsttal där hon berättade om vår idé. "Smickrande modeller i sköna tyger till ett resonabelt pris". Alla ska kunna köpa kläder i Thailand!
Nu hade det kommit 37 personer. Jag hade nog tippat på runt 50 pers och Carola på cirka 100. Än så länge låg jag närmast.. Vi gick in i omklädningsrummet för att bli sminkade och Molly kom med nya siffror på antal besökare hela tiden. Äntligen blev klockan 19.30 och vi kunde börja!
Pierre som skött logistiken på ett utmärkt sätt gick ut och presenterade showen. Det lät som om det var myyyycket folk därute att döma av applåderna!
Nu var vi igång! Och vilka applåder! Åh vad jag skulle velat stå därute och tittat! Men som tur är så tog min duktiga dotter Felicia ❤en massa bilder och Johnny filmade! Ska bli så kul att se!
Så var det dags för mig och Carola att gå ut.. Nu såg vi hur mycket folk det var! Vi gick längs den röda mattan som var kantad av ett svart tyg med vita levande blommor ovanpå. Vilka applåder igen! Sååå kul!
På slutet gick alla modeller i en lång svans efter varandra och så var showen slut.. Månader av förberedelser och tankeverksamhet var över. Hej Phuket ville ta foto och vi försökte samla alla, samtidigt som det utbröt ett litet kaos vid försäljningsbordet där någon borde ha stått. Fick tag på Malin som var en ängel och ställde sig där mitt i kaoset och sålde för brinnande livet??. Tack Malin! Och tack Roger för allt fixande med alla "att göra" listor som du fått..??????.
Tack alla ni som kom på Cayann Curve Collections Fashion show! Det finns goda möjligheter att vi ses igen på en show nästa säsong! Tills dess får ni njuta av den kollektion vi har tagit fram nu, och som går att köpa i La-Petite shop i Surin. Runt den 25/2 kommer tunikan i 6 nya fräscha färger! Välkomna!!
Nu ska jag och Carola ta två dagar ledigt och hämta nya krafter innan vi fortsätter att fundera på nya strategier och nästa steg. Om det går att koppla av hjärnan efter detta..tror att vi kanske får bege oss till ett spa..
Och det är inte synd om oss... ??????
Vi hörs snart igen!
Sköt om er! Och ha roligt!
Kram!

Ann Engman