Härliga helg! Cayann Curves vilar..

söndag 17 februari 2013 Phuket, Phuket, Thailand

Igår tog jag och Felicia moppen till Bangtao och käkade en god frukost precis vid stranden. Sen blev det sol och bad till klockan 4 då vi kände oss nöjda och körde hemåt. Stranden och vattnet i Bangtao är verkligen något extra. Lite färre människor och lite svalare vatten, vilket är skönt när vi har en ständig temperatur på 32 grader i luften..
Hem och lämna Felicia, ta en snabbdusch och sen ner till mitt favoritmassageställe Health massage som ligger på beachgatan strax efter rödljuset men före Red Café. Igår fick jag den bästa massage jag fått under dessa månader. Och jag har provat en hel del vill jag lova. Lagom hårdhet, vilket ofta är ett problem att man får för hårt eller för löst.
Jag bokade in en ny tid till nästa vecka direkt!
Sen till Big C och handla lite nödvändigheter och därefter till Ohlala och köpa pizza att ta med hem. Skönt med en hemmakväll för en gångs skull.
I fredags hade vi möte med Jaeng på La-Petite shop. Vi har lite olika synsätt på affärsidén och det jag och Carola måste göra nu är att fundera på om den ursprungliga affärsplanen som vi har ska följas eller om vi ska ändra inriktning en aning. Hur som helst kändes det både bra och dåligt efter mötet. Jag inser att det är en lång väg kvar att vandra och det är inget man löser på några månader.
Vårt mål är att vi ska ha hittat 5 återförsäljare när vi åker härifrån, samt ha ordnat ett system så att dessa kan beställa mer varor.
Låter kanske enkelt, men ni skulle bara veta... Svårt att förklara men att göra något man aldrig tidigare gjort, i ett annat land där man måste fråga om allt, i extrem värme, med människor man känner mer eller mindre väl och dessutom se till att Felicia mår bra och skolarbetet funkar. Och ingen Kenneth som är här och kan hjälpa till. Det är en lärdom i livet som jag inte vilja vara utan, men betydligt tuffare än jag trott.

Men- vi har nu hittat 4 återförsäljare och hoppas på en 5:e.
Idag ska vi åka till Supercheap och köpa hyllor där vi kan förvara våra plagg under lågsäsong. Supercheap är ett stort varuhus i Phuket town. Ungefär som Ikea men 1000 grader varmt och riktigt skitigt. Där springer stora råttor omkring har jag hört..??????.
Imorgon blir det till att konstruera ett återförsäljaravtal på engelska..wish us luck...och det är bara en av 5 saker vi har att göra imorgon. Sen är det fullspäckat schema både tisdag och onsdag. Jag har bestämt mig för att jag jobbar till onsdag, för att sen koppla av ordentligt innan hemfärden på tisdag den 26/2.
Jag börjar redan gruva mig inför den Jetlag som jag vet kommer..ni får vara extra snälla mot mig de första veckorna kollegor.. ??????
-tackar på förhand! ??????.
Sköt om er!
Kram!