Dag 3 på tåget

lördag 20 juli 2013 Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Vår sambo klev av tidigt. Ny sambo är som en tonårsdotter aldrig hemma. Men igentligen så är han ung man ryss och tillbringar mesta tiden i kompisens cupé.

Det är ju lördag så vi tänker lyxa till det i restaurangvagnen idag. Vi beställer sandwich och stekt potatis, sandwichen kommer in och mamma se kocken och servitrisen springa av tåget stannat vid ett stop. Vi blev så förvånade att vi bara stirrade på sandwichen och mumsade i oss den men igentligen va det 3 helt vanliga smörgåsar 2 med ost och en med prickikorv.

Jaha där e toapappret slut oxå. Mamma ber om nytt toapapper och tågvärdinnan bara rycker på axlarna och skakar på huvudet. Så det är nog ranson på toarullarna. Vi är ca 40 personer på 2 toarullar.
idag bygger Henrik broar med en tysk och 2 australenare och nu äntligen förstår vi hur klockan eller tidtabellen funkar. Den går på Moskvatid som allt annat oxå gör. tex morgon tv, börjar 06:00 i Moskva men då är ju klockan 13:00 i Irkutsk.

Jenny & Henrik Armus
Senast aktiv - från New York, USA