Mobil

måndag 12 augusti 2013 Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Detta skrivs på mobilen. Så ta det som ett hot, eller snarare som ett löfte: detta blir kort.
Vi är i Omis. Bor på samma ställe som ifjor, d v s på Apartmani Marta. En liten men funktionell lägenhet. De som förestår den är väldigt generösa. När vi anlände dök ett fat med något slags vitlök o örtcrepes. Några timmar senare anlände en bricka med mängder av lufttorkad skinka och ost , en liter rödvin som mannen i huset gjort från från den egna vingården samt en flaska Coke.
Antagligen ser vi både hungriga och fattiga ut.
Så långt allt bra. Men när det dyker upp snaps (gut fur den Magen) när vi äter frukost, så måste man protestera. Som om det hjälper.... Ewa smiter in på toa, och kvar står jag och försöker prata mig ur situationen. Som sagt: som om det hjälper...
Vädret är för övrigt fantastiskt, vattnet underbart varmt, så varmt att badkrukorna Ewa och Magnus doppar sig flitigt. På kvällarna äts det och dricks det gott. Jag tror det stavas SEMESTER.
Nu får detta räcka. Nästa gång, i Bol, skriver vi på en dator. Dags att lägga sig och läsa en stund. Tills vidare: Doberdan

Ewa Och Magnus Sten
Senast aktiv - från Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien