Kota Kinabalu

fredag 13 september 2013 Särö, Hallands län, Sverige

Yes, då var ännu ett steg i resan bokat!

Det var längesedan det hände något här på sidan, men jag har varit trygg med att åtminstone ha bokat flyg dit och hem, och inte känt någon brådska att boka innehåll än. Jag är också noga med att kolla alla möjligheter noga och över tid, för att bara boka det som jag fastnat för i längden.

Flyget gick dock snabbare eftersom hotellet vill ha flygbiljetten som garanti för bokningen. Hoppas att jag inte missat några dolda avgifter.
Såg dock att vi får ta 30kg bagage till/hem från KL och bara 20kg mellan KL och Kota Kinabalu (KK). Det blir nog inga problem eftersom vi (jag :-) kommer att handla mest på hemvägen och försöka ha så lite grejor med oss som möjligt dit.
Så här blev det:

Flyg med Lion Air (Indonesiskt) från Kuala Lumpur (KLIA)12/3 kl.7.00
Landar i Kota Kinabalu, på Borneo, kl. 9.35.
Summa för 2 pers. 198 MYR (Malaysian Ringit) = ca 426 kr (för 2 pers, en väg.)

Hotel Eden54 Studio king bokat 12-17/3 = 5 nätter á
159 MYR. = summa 795MYR = 1.710kr (5 nätter, 2 pers)

Jag kommer troligtvis att boka en Open Water dyk-kurs i KK (halva priset mot hemma), men återkommer om det. Inget bokat än.

Efter KK kommer vi ta oss till Sandakan för att bo i djungeln ett par dagar och titta på Orangutanger, näsapor,elefanter etc.
Det finns många olika arrangörer i området och alla har olika standard och olika paketlösningar, så det är inte lätt att välja!Det är ju dock inget besvär som gör ont direkt ;-)

Fortsättning följer.....

Marie Lönnberg