Over and out

måndag 27 januari 2014 Stockholm, Stockholms län, Sverige

Det blev en ordentlig slappardag första dagen i Jinja. Läsa, kolla internet, packa om lite. Kan ha lite att göra med att kvällen innan bjöd på pink party. Oj så rosa vi erövrade baren. En del blickar och frågor blev det. Men trevligt var det. Ändå till hunden som hängde i baren bet ifrån. Stämningen dör lätt med blodiga ben och rabiessnack. De drabbade mår dock bra och hunden hade inte rabies.

Dagen efter drog vi iväg på en fisketur på Victoriasjön. Vädret var kanon och tilltuggen likaså. Nappade gjorde det. Inte så ofta dock och inte av nån fisk som ville följa med i båten. Men jag fick fightas med en nilabborre iaf.

Sista kvällen hade vi avslutningsmiddag och vår vana trogen blev det ännu en tidig kväll. Tänk så skönt det är att sova när man har semester, speciellt när man inte får göra det på morgonen. Sovmorgon innebär frukost halv nio...

Igår närmade resan sig sitt slut och vi tog vårt pick och pack till flygplatsen och begav oss till kalla Sverige. Det var med blandade känslor. Det är jätteskönt att komma hem till bekvämligheten; rena kläder, fräscha duschar, bra mat och motion. Men det känns tråkigt att lämna busslivet, ledighet, sköna människor och värme. Men det kommer säkert fler gånger... :)