Bugalow Beach Hotel
Bugalow Beach Hotel

Måndag 3/2

tisdag 4 februari 2014 Serrekunda, Gambia

Måndag 3/2
Slappardag vid poolen för Barbro. Jag gav upp efter lunch och åkte med Buba till Bungalow Beach Hotell, där vi bott flest gånger. Till min stora glädje var det uppfräschat och jag träffade flera vänner i personalen. Bl.a. Kebba, som alltid går med en handduk på axeln och Modo, som städat åt oss flera år. Han gav mig en stor kram och visade en av lägenheterna som renoverats.

Hotellet är fullt och det beror nog på att en svensk tjej kommit in i hotelledningen och gjort en hel del förändringar. Det var riktigt roligt att se att ”vårt hotell” är på fötter igen. Det blir nog BB nästa gång.

Vi åkte sedan till Banjul. Vägarna har mycket bättre standard nu och vid infarten till Banjul håller man på att bygga ett nytt ”House of Parlaments”. Vi stannade vid Socialdepartementet och hälsade på ministern och pratade lite om gamla tider. Det blev ett glatt sammanträffande när jag kom in i rullstolsverkstaden. Där satt Savage och X (kommer inte ihåg vad han heter) och lagade en trasig rullstol.

Barbro hade en skön dag i skuggan vid poolen. Idag var det inte bara pensionärer där, utan också tre småflickor som lekte hej vilt i barnpoolen. De hade jätteroligt och lika roligt hade Barbro när hon tittade på. Om det inte är aporna som står för underhållningen så är det barnen. Tur var också att internet fungerade så att hon kunde hålla koll på vad som händer på både mail och facebook.

Kl. 18.00 var vi inbjudna av hotelledningen på cocktailparty i trädgården tillsammans med andra gäster. Det bjöds på vin och öl. Två från ledningen kom och ville höra vad vi tycker om hotellet o.s.v. Vi klagade på att internet inte alltid fungerar och att vi gärna skulle vilja ha tillgång till det på rummet. Annars är vi nöjda. Efter en stund kom det fram ett par från Irland som vi pratade ganska länge med.

Sedan blev det middag på hotellet.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige