Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddagen

onsdag 12 februari 2014 Zanzibar, Tanzania

Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddag

När jag vaknar på morgonen vid sextiden ligger jag först kvar i sängen och lyssnar.... Jag hör inget regn, jag smyger fram till fönstret och kikar ut, ingen sol men heller inget regn! Hoppet lever! Lägger mig i sängen igen och väntar på att Sussie ska vakna oxå.
Vi går ut till frukosten strax innan klockan nio och precis när vi kommer ut till restaurangen bryter solen igenom, YESSS!!! Vi äter frukosten och går sen ner till stranden och solar och badar och jag tar en promenad ut med stranden bort till en fyr där man kan betala en summa och komma in och titta på vattensköldpaddor, jag går inte in utan vänder tillbaka, promenaden tog väl ca en timme fram och tillbaka.
Stranden känndes inte lika inbjudande idag, på bottnen har det dykt upp en massa stenar som man slår fötterna i och Maria har blivit brännd på ryggen av en brännmanet, hon har ett långt rött streck över hela ryggensom om hon fått et piskrapp. Vi går upp och äter lite lunch och lägger oss sen vid poolen istället resten av dagen. När klockan blivit ? går vi in och gör oss iordning för avskedsmiddagen/pinkpartys som vi ska ha på kvällen, det blir till att återvinna det som jag hade förra gången minus lösögonfransarna som bara hade klister till ca en timme. Vi träffas i repan kl. 19.30 och går tillsammans till restaurangen där det är dukat på stranden med fotogenlyktor på borden, det var mycket mysigt, buffen var jag inte lika imponerad av men det var trevligt.