Brisbane!

måndag 31 mars 2014 Brisbane, Queensland, Australien

Godmorgon folket!!

Nu har det gått typ 1000 år sedan senaste inlägget och det har kliats otroligt mycket i mina välsvarvade bloggarfingrar. Kan väl börja någonstans där jag slutade senast; Byron Bay

Jag skrev alltså ett kort inlägg om Byron Bay, alldeles för kort. Byron Bay var det bästa stället jag, personligen, besökt, någonsin! Heeeeeeeeelt fantastiskt, och egentligen tror jag det blir väldigt svårt för gamle Aussie att toppa det men ack så spännande!!

Vi lämnade Byron för dryga veckan sen (tiden flyger förbi) och styrde skutan mot Surfers Paradise och Gold Coast. Från att ha varit 30 grader och sol varje dag, hela dagen i Byron så kommer vi upp till ett Surfers (tänker inte säga Paradise, för med det där vädret var det sannerligen inget Paradise) som välkomnar oss med kraftiga skurar. Tack som f*n! Dagarna går, vädret blir inte bättre. Hostelet har inget fungerande wifi och folket börjar bli rastlösa. Mästerbloggaren (jag) klättrar på väggarna för att fördriva tiden. I lördags (kommer inte använda några datum längre, för den egenspaken har jag tappat) så checkade vi ut från hostelet "Backpackers in Paradise". Och ja, juste... Kan väl nämna också att nån eller några kvällar hittills under resan har det konsumerats en del vin här nere. Öl är för dyrt och av vin får man mer för pengarna, så nu är man vinmästare också.

Hursomhelst, vi lämnade Surfers tidigt på morgonen. Begav oss upp till Brisbane och lokaliserade vårar nästa Hostel som faktiskt har ett fungerande wifi, vilket har gjort att det blivit många uppdateringar på diverse bloggar inom gruppen. Många fantastiska skypesamtal med alla underbara människor som man saknar därhemma. Nån kväll var det väl återigen lite vin som konsumerades. Lite roller har börjat formas inom gruppen och jag har antagit rollen som "Chef Razzie". Razzie styr köket med järnhand, inget lämnas åt slumpen. Ser jag något jag inte gillar så gör om, gör rätt. Nu ser planerna ut som följer, imorgon tisdag är det en sorgens dag. En av medlemmarna i Wolf Pack kommer att lämna oss. Hon blev utröstad i ett av våra, mycket, omtalade Ö-råd. Många pakter har slutits och den härlige Anna hamnade utanför...
Skämtåsido, Anna kommer att flyga hem till Sverige imorgon tisdag. Vilket gör att vi kommer att vara sex stycken som fortsätter upp längs med östkusten. Så när Anna sitter på flyget, sitter vi på en buss upp mot Noosa och Sunshine Coast. Noosa har vi hört mycket bra saker om så vi får väl se om det kan mäta sig med Byron.

Till sist vill jag tipsa er läsare om en annan blogg från två i den här gruppen. Julia & Frida uppdaterar sin blogg frekvent med mycket bilder, så vill ni se bilder bör ni följa även den. Summa summarum: följ min blogg för fantastiskt läsning och följ J&F;s blogg för medelmåttiga bilder (jag är ju inte med på alla).

runtheworldgirls.blogg.se

Hej svejs!!