27/3 - 28/3 2014 Geraldine - Queenstown

fredag 28 mars 2014 Queenstown, Otago, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch

Det här var en otrolig fin tur. Höga berg, djupa dalar, magnifika sjöar, bra vägar. Vi stannade ofta för att ta foton och för att njuta av vyer och dofter. Vi stannade till vid vingårdar och provsmakade och köpte en och annan flaska med dyrt vin. De vi har träffat här är alldeles till sig av vinets kvalitet, men vi från Europa är lite bortskämda, eller hur?

....och så kom vi till Queenstown!!! Viilken stad, vilket läge! Staden ligger vid en sjö och är omgiven av berg. Ett mycket varmt klimat året om, men ändå snö i bergen på vintern och mång skidbackar. Här finns turister året om och staden är såååååå charmig.
------------------------
2. Der Weg von Geraldine nach Queenstown ist traumhaft schön. Hohe Berge, tiefe Schluchten, grosse Seen, ab und zu Weiden . Sehr abwechslungsreich. Wir kehren bei einigen Weinbauern ein um die bekannten NZ weine zu probieren. Gut, ja, teuer auch, wie allés hier, aber nicht besser als die Euro prischeck Weine.

Queenstown ist eine underbare Stadt. Belegen an einem grosses See und Zwischen hohen Bergen. Fast tropisches Klima, etwas kuehler im Winter und in den Bergen kan man Ski laufen. Fast perfekt und deshalb extra teuer.

Brigitte Konrad
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland