4/4 - 6/4 2014 Havelock - Picton ( South Island) - Wellington (North Island) - Masterton - Rotorua

söndag 6 april 2014 Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

1. Svenska 2. Deutsch

1. Vi körde på en mindre väg från Havelock till Picton. Tog god tid på oss och kom fram i god tid innan färjan skulle gå kl 14.00. Lite besvikna blev vi när vi såg en djurtransport på färjan. Vettskrämda kalvar stod så tätt att de inte kunde röra sig . Hoppas att de inte behövde färdas så långt. Annars såg boskapen på NZ ut att trivas. De har hur mycket gräs som helst och har inte sett en ladugård i hela sitt liv.

Framme i Wellington körde vi genast vidare till Masterton och dagen efter till Rotorua. Redan innan vi kom till Rotorua såg vi små rökpelare lite här och var. Geysirer. Hotellet vi bokade har termalbad. Hej o ho, nu ska det badas.
-----------------------------
2. Von Havelock nach Picton fuhren wir an der Schärenkueste entlang. Wir liessen uns Zeit, aber waren trotzdem zeitig bei der Fähre, die um 14 Uhr ablegte. Nach 3,5 Std waren wir in Wellington, fuhren aber direkt weiter nach Masterton, WO wir ueber Nacht blieben.

Am nächsten Morgen fuhren wir weiter bis nach Rotorua. Schon bevor wir dort ankamen, sahen wir Ueberall auf den Wiesen kleine Dampfwolken aufsteigen. Geysire. Wir hatten auch ein Hotel mit Thermalbad gebucht. Es riecht zwar nicht so gut, aber man gewöhnt sich dran.

Brigitte Konrad
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland