4. Good Times.

söndag 6 april 2014 Kepulauan Rajaampat, Indonesien

Inatt började nog regnperioden här i Västra Papua. Regn regn regn. Det har verkligen blåst o hällregnat i timmar sen kl 02. Hoppas all min upphängda tvätt är kvar på linan imornbitti :) Dagarna i paradiset flyter på i lugnt tempo. Ingen stress. allt går efter ''island time'', (+/- en timme). Vi är bara 4 gäster nu, perfekt med små dykgrupper men emellåt så känns det väldigt stilla o öde. Så för att hålla mig lite sysselsatt har jag lånat verktyg lite då och då och tillverkat några småprylar som jag tyckt kan vara bra att ha. Ett kubbspel och ett utrustningsställ för dykutrustning. Det har varit uppskattat och efter det blir jag ständigt bjuden på lite extra frukt i dricka :) Äntligen har också alla mina små sår nästan läkt!!! Fick ett par skavsår för 2 veckor sen, som först höll på att bli infekterade, inte alls vackra, men som efter noggrant omhändertagande sedan hålls rena. Tropikerna är verkligen dåligt klimat för läkning. Det kommer säkerligen lämna 3 små ärr på foten trots allt. Nu har jag visserligen inte checkat ut ännu, men jag passar ändå på att göra en liten summering av min visit i Raja Ampat; 12 nätter, 16dyk. Det är en plats helt i min smak och jag har inget emot att återvända! ha det toppen allihop! Hörs snart igen. Stor kram

Oscar Israelsson