Hmm..

söndag 13 april 2014 Agnes Water, Queensland, Australien

Tjenixen!

Tänkte slänga upp en kort uppdatering angående vår fortsatta tripp uppför landet.. För er som sett vad storebror Patrik kommenterat på förra inlägget, så vet ni säkert att det just nu härjar en kategori 5 cyklon norröver oss. Vi är just nu utom fara här i Agnes Water. Det blåser väldigt mycket och har ösregnat i snart 17 timmar i sträck. Men vi är som sagt utom fara för själva cyklonen. Däremot är det ju sagt att vi ska resa vidare norrut imorgon (måndag) natt. En 9 timmars busstur upp till Airlie Beach. Tyvärr som det ser ut nu, så kör inte Greyhound längre upp än Rockhampton (som inte ens är halvvägs) pga. cyklonen. Ännu mer tristare är att vi redan bokat och betalat för ett äventyr som startar på onsdag förmiddag; Whitsundays, där man seglar runt mellan tre olika öar på tre dagar (två nätter, tre dagar). Så vi sitter just nu i lobbyn på hostelet där vi bor och försöker klura ut hur vi ska göra.

På återseende

Rasmus Rindstål