10. Romblon

fredag 9 maj 2014 Romblon, MIMAROPA, Filippinerna

Börjar sakta, sakta, sakta bli friskare. Att vila när man gör det självmant är jätteskönt. Men att tvingas till att vila är inget annat än tråkigt och dagarna går i snigelfart.

Efter Anilao begav vi oss till Romblon.

OMVÄGEN TILL ROMBLON
Tyvärr var direktfärjan fullbokad, så vi fick ta en lite alternativ väg via grannön Tablas. Först en bekväm nattfärja med sängar o allt. Rena lyxbåten jämför med de indonesiska vi har åkt med. Till och med glass och öl fanns att köpa. Lyckan var gjord :)
Sedan efterföljde en liten äventyrligare 2,5timmars färd mitt i natten ovanpå ett busstak mellan Odiogan och San Augustin.
Men där är det inte slut
Sen fick vi ta en ytterligare en färja, en timme tilll Romblon. Men sen var vi framme! :)

Resorten vi har hamnat på passar mig som handen i handsken. Precis den typ av dykning jag gillar, bra guider, vällagad god mat, sköna sängar, varm dusch med bra tryck, utmärkt service och avslappnad atmosfär :)
(Kanske inte det billigaste, men heller inte så att plånboken gapar helt tom)

Mitt nya dyktidsrekord lyder 109min. Verkligen inget att skryta med, men kul för egen del :)

Idag fick bli en vilodag i det intensiva dykandet.
Planen är att strosa runt lite i stan och kanske klippa mig. Förväntar mig inga stordåd, bara det blir kortare och tunnare än nu.

Det är varmaste månaden här nu. 30grader i vattnet!!!
Jag gillar ju värme så jag klagar inte, men jösses vad vatten man får dricka för att inte torka ut. Rena heltidssysslan...hehe

Önskar alla en skön fredag och en trevlig helg!!!

Oscar Israelsson