Rwanda

lördag 10 maj 2014 Kigali, Rwanda

Hej på er!
Har nu varit i Rwanda i 2 dagar. Besökt museet efter folkmordet i hvudstaden, kusligt. Idag vandrat i begen och sett bergsgorillorna. Mycket häftigt, de kom så nära oss som en meter!
Det har varit lite bekymmer längs med vägen, lastbilen har haft både det ena och det andra felet så vi blev kvar på landsbygden i Uganda ett dygn, men som tur är har vi ju tält med oss. Fick en extra natt i en lite obetydlig byhåla där vi inte ens kunde gå ut efter mörkrets inbrott. Men vi fick lyxen av att sova på hotell!! Som tur är har ju gruppen på 14 personer blivit ganska tajt och det vill det till när man kliver in i ett dubbelrum och upptäcker att det finns en säng, en kudde, inga sängkläder, inget fungerande lyse, en dusch utan vatten och en halv toastol. Haha men det är inte mycket att gnälla om vi fick ju iaf vara inomhus:-)
I övrigt har vi det bra, halva styrkan har haft lite magsjuka men inte mer är att räkna med och en är diagnostiserad med tyfoid.
Imorgon blir det slappardag och sovmorgon, verkligen inget men är van med !!
Ha de bra!
Kram