På väg tillbaka till Nairobi

onsdag 14 maj 2014 Nairobi, Kenya

Vi har lämnat Rwanda och påbörjat resan tillbaka till Nairobi. Stannade 1 natt i Mburus nationalpark och är just nu tillbaka i Jinja. Idag fortsätter vi upp mot Kenya och målet för natten är eldoret.
Det mesta går ganska bra. Lastbilen fungerar igen men ..... för nån dag sen fastnade vi bakom en buss som fått problem tvärs över vägen som tur är kunde våran mekaniker fixa problemet! Igår fastnade vi i leran när vi skulle ut från nationalparken och på hederligt vis fick vi gräva och loss och med hjälp av snökedjor kunde vi fortsätta 1 timme senare. Och så är det det där med poliskontroller, de tycks va överallt och är dom väldigt besvärliga skall alla passagerare ut och fordon skall kollas osv. I Rwanda är det tex förbjudet med plastpåsar så hela bagaget skulle kollas och vi fick förhandla en halv timme för att få behålla sopsäckarna som vi faktiskt behöver!
Nu hör jag att dom startar lastbilen, dags att åka efter en skön sovmorgon till kl 8.
Ha de gott!
Kram