12. Ticao & Padre Burgos

måndag 26 maj 2014 Padre Burgos, Östra Visayas, Filippinerna

Efter 6 fina dagar på Sibuyan var det dax att dra vidare.
Spontant kändes det som att det fick räcka med ett till stop (med dryga veckan kvar). Anting Ticao eller Padre Burgos.
Väl framme i Mabate City missade vi färjan till Padre Burgos med 20min så valet blev enkelt. Mot Ticao.

Väl där visade det sig att de tillämpade dykpriserna efter antal dykare. Eftersom jag o Uwe var de enda gästerna de hade blev det lite väl dyrt i längden att dela dykbåtskostnaden på 2pers.
Så det blev bara en dag och två 2dyk i Ticao.

Därefter följde ännu en nästan 24h resdag mellan Ticao och Padre Burgos, vid ön Leytes södra spets.
Återigen enda gästerna. men denna gång innebar det rabatterade priser. Tack Peter's Dive Resort!
Att själva få diktera var o när vi ville dyka var rätt skönt! :)

Dykresan har nått sin ände för denna gång. Nu återstår bara resdagar kvar.
Sammanlagt blev det 40 dyk i Indonesien och 30 dyk i Filippinerna.

Jag har fått se och uppleva en massa nytt, skaffat mig fler nya vänner och skapat nya resdrömmar.