4-årskalas
4-årskalas

Tillbaka i Spanien!

tisdag 19 augusti 2014 Fuengirola, Andalusien, Spanien

I lördags kom jag och E ned till Spanien igen efter lite drygt två månader! Det blev av olika anledningar en längre vistelse än vi tänkt och vilken sommar det blev i Sverige - riktiga Spanientemperaturer! :)

Det var lite pirrigt hur det skulle gå att flyga själv med E men det gick smidigt och han var så duktig! Skönt att bara ha handbagage och vi testade "Kidstrack" och fick gå för i kön till säkerhetskontrollen, mycket uppskattat för rastlösa barn! Erik var på bröllop i Stockholm samma dag och skulle sedan köra upp bilen till norrbotten igen så han kommer ner först på torsdag.

Sammanfattningsvis har det varit en underbar sommar i Sverige och även en händelserik sådan. Den stora skogsbranden gjorde att Erik åkte för att hjälpa till på jobbet!

Vi har hunnit med att ha 4-årskalas, vara lång tid både hos mormor & morfar och farmor & farfar, 10 dagar i stugan med kanonväder, tre dagars fjällvandring i Abisko, hälsa på Es moster och faster och kusiner, E var på 4-årskontroll på bvc (förenklad -vi ska dit igen när vi kommer hem) och vi var på mysig middag hos vännerna Karin och Petter.

En sån sommar med långledigt ihop kommer man att leva på länge!

En reflektion man gjorde när man var i Sverige var vilken fantastisk förmån vår allemansrätt faktiskt är. Att kunna vistas i naturen i stort sett fritt är ju unikt.

Här i Fuengirola är det hett, vi har hållt oss inne på dagen. På kvällarna är det skönt! Märks att det är högsäsong och att spanjorerna har semester, det är mycket trafik och mycket folk.

Idag var moster Lena här och hälsade på, roligt att ses igen och höra vad dom hänt sen sist! Min kusin Emma har blivit erbjuden att träna volleyboll och gå i skola i usa 6 månader nästa år - jättekul och hoppas hon kan göra det! Lena kunde hjälpa mig med att tända gasen för varmvattnet, tycker det är lite läskigt.

På lördag kommer min syster Anna (Es moster) ner och hälsar på.

1 september börjar E förskolan igen och jag börjar studera. Ska läsa kurserna förvaltningsrätt och projektledning. Erik ska jobba 40 % på distans.

Karin Dahlin Erik Lehto
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige