Golden Gate Bridge vid solnedgången
Golden Gate Bridge vid solnedgången

Två hela dagar i San Francisco

torsdag 2 oktober 2014 San Francisco, Kalifornien, USA

Buena Vista Motor Hotel, perfekt läge på Lombard street. Där stannar Hop on Hop of -bussen som vi har utnyttjat väldigt väl när det gäller åkandet. I går åkte vi hela rundan inkl, " natt turen" som startar halv 7.
Man kan inte föreställa sig hur branta backar som det är i denna stad.
Maten som vi har fått dessa dagar har varit fantastiskt bra, oavsett var vi har ätit.
Väldigt mycket i SF handlar om Fishermans Warf men det finns så mycket mer att upptäcka.
I dag fredag har vi varit i China Town och på Union Street. Vi har även hunnit med att vara i Sausolito, som är en liten kuststad strax norr om SF. Golden Gate bron har vi passerat vid 6 tillfällen!
Alcatraz var det väntetid till 7oktober för att få plats.

Det omedelbara intrycket är att man skulle kunna tillbringa mycket tid i denna stad innan man blir mätt. En annan reflektion är att det är otroligt många utstötta/uteliggare och at det verkar vara accepterat av hela samhället.

San Francisco är en fantastiskt vacker stad och otroligt kuperad , även för vana golfare.
Vi avslutade sista kvällen med middag på Union Street och med en lokal IPA (9%) Efter den och en stilla Yatzi på rummet som (Roger och Dennis) vann.
Därefter var det natti natti