Vidare i resan

lördag 13 december 2014 Townsville, Queensland, Australien

Skydivingen blev avbokad för tydligen var där för hårda vindar.. så den blev uppskjuten till 5 januari och då gör vi den i Byron bay istället. Tjejen som hjälpte oss sa att hon föredrog detta stället mycket mer än Mission Beach (som vi lämnade idag efter 2 nätter) så vi får se hur de blir.

Åkte från Cairns till Mission Beach där vi landade på ett extremt bra Hostel. Härlig skojig personal och atmosfär. För varje hostel vi lämnar så lämnar vi tydligen också ett rykte efter oss haha.
De va skit bra väder under dessa dagar vi var här. Vi chilla på stranden på dagarna och ena kvällen va vi i på puben bland alla de lokala. De hade livemusik och försökte sälja in lite julanda, skit trevligt.
De härliga är att i hela detta landet så är allt folk så jävla trevliga! Vi har lärt känna lite folk men inget vi fortsatt kontakt med. Vi krökade med en kille vid namn Jamie som var sjukt skön och drog lite allmänt om Australien/australienare. De var faktiskt han som "ragga" upp oss på puben så hängde vi med honom till nästa ställe innan vi la oss för kvällen.

Idag (13 dec) var de hela 41 grader samt vindstilla. De var faktiskt inte nice, fyfan va man svettades.

Nu har vi varit i Townsville ett tag, sen kl 6. Här ska vi ta färjan över till Magnetic Island och bo där en till måndag. Googla namnet, asfin ö.

Vi gick ifrån de vanliga maten och köpa Dominos pizza, puligt puligt.

Tråkiga är att majoriteten av östkusten så kan vi inte bada pga Jellyfish-season. De är dödliga och under pubkvällen vi hade träffade vi en snubbe som visade sitt ärr efter blivit bränd av en. Han låg på sjukhuset i 1,5 månad där han hade accepteras sitt öde att dö (sa han) men han hade turen att överleva.
På öarna som vi ska till ska dock inte detta vara nått problem.

Körtid idag va ca 3-4 timmar. De går mycket snabbare med tiden än när man kör hemma, kanske beror på sällskapet eller nått, vet ej.

nu är de läggdags, upp tidigt. På Torsdag åker vi till Withsundays i 2 nätter och 3 dagar där vi på 18 personer på en katamaran. No internet access there.

See ya fellas.

Marcus Larsen