Först Isabellas nya favoritdryck (alkoholfri öl med lime och citron smak), sen den "nya" lokala ölen och till sist en favorit i repris.

Första bussdagen!

tisdag 13 januari 2015 Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej på er alla glada! Och tjuriga.
Idag var vår första riktiga bussdag så vi låg på en av madrasserna och sov/vinkade till söta barn/beundrade utsikten. Det Var Folk överallt och alla stirrade chockat på oss. Det bor 10 miljoner människor i Rwanda på en yta som är lika stor som Dalarna så det är väl inte så konstigt att det är folk vart man än tittar. Mer fakta: 90 % här är bönder!
När vi hade en kisspaus längs vägen så dök några barn upp och de tittade nyfiket på oss. En tjej tog kort på dem och de blev överlyckliga när hon sen visade dem resultatet. Alla sprang fram och trängdes runt den lilla skärmen. Men sen sprang de lika fort iväg igen och tittade försiktigt på oss på avstånd. Råkade någon ta ett steg mot dem så ryggade de snabbt tillbaka. De var nog inte alls vana vid vita människor haha.
Vi Körde i princip hela tiden På smala vägar upp för långa backar med hastighetsbegränsningen 30 km/h så 10 mil tog 4 timmar.
Men vi kom ändå fram redan klockan 11 på morgonen och sen följde en väldigt slapp dag. Vi sov, läste i solen, hängde i baren när vi behövde lite skugga och spelade kort med några bussvänner.
Vi fick fantastiskt god kvällsmat: spaghetti och köttfärssås och en sallad med avokado, tomater och rödlök. PLUS att David var nere i byn och köpte tomater åt mig (isabella) så jag åt en extra tomatsallad. MMM ??
En ganska enkel och vanlig dag helt enkelt.
Puss och kram ifrån Rwanda!

Isabella Vescovi
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien