Duckface (David) sovandes när vi lyssnade på podcast på taket.
Duckface (David) sovandes när vi lyssnade på podcast på taket.

Rosa klänningar och gula bananer!

onsdag 14 januari 2015 Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hejhej!
I onsdags så åkte de flesta i gruppen iväg för att träffa apor men jag och Joakim hade turen att få sova vidare när de gick upp vid halv sex. Vid sju gick vi upp och åt våra nudlar till frukost med Martin som sällskap och sen klättrade vi upp på busstaket och sov/lyssnade på podcast till halv tio.
Vi bestämde oss för att vara duktiga och både duschade och tvättade våra kläder.
Efteråt gjorde David oss sällskap och vi åt en väldigt god tomatsallad. Nyduschade och mätta gick vi ut på stan för att leta efter rosa kläder till pinkfesten. Det var stora hål i vägen och alla stirrade på oss med det var väldigt bra ändå. Klädmarknaden var jättestor med hundratals supersmala gångar och vi lyckades hitta varsin klänning till mig och David och en magtröja till Joakim.
På vägen hem hittade vi en skylt där det stod "mega supermarket" och med höga förväntningar gick vi in. Butiken var lika stor som Statoils toalett.... men, men lite kakor och vatten hittade vi iallafall. Och ägaren blev så glad att vi handlade av honom att vi fick varsin chokladbit gratis!
När Vi Kom tillbaka till campingen Så Svalkade Vi Oss I Baren och delade på en pommesportion. Vi packade våra ryggsäckar fulla med vatten och mellanmål inför torsdagens äventyr och hann med mycket kortspel tillsammans med några bussvänner (vi alla älskar Kenneth) innan det var dags att beställa in kvällens middag. Efter en timmas väntan så fick vi äntligen vår mat! ?? Martin och Mats beställde in varsin köttstek och fick pannbiff, besvikelsen var enorm haha. Det var en trevlig kväll men alla var trötta och gick och la sig tidigt, vid 20.30... Feeeeest!

Ni får gärna kommentera på inläggen, så vi vet vilka som läser ??

Isabella Vescovi
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien