Pizza brooooschan!

torsdag 22 januari 2015 Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Efter en tråkig frukost och en del wifiande åkte vi och 9 busspersoner iväg till centrum. Vi åkte taxi till en trämarknad! Alla försäljare sålde exakt samma grejer men det gjorde inte så mycket för vi ville ändå bara köpa en kapsylöppnare. Vi hittade en fin i form av en klubba! (En sån som domarna har i amerikanska filmer).
När vi var nöjda med vår shopping tog vi med oss Kenneth ut från trämarknaden för att istället hitta en mataffär. Det finns inga övergångsställen här så istället fick vi korsa mellan bilar och mopeder... men vi lyckades och kunde köpa på oss en dunk vatten och lite smått och gott.
Det var väldigt varmt så vi bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet och poolen. Det var väldigt skönt att ligga och sola i några timmar ??
Eftermiddagen gick över till kväll och vi satt kvar på samma ställe. Pizza beställdes in och vi åt dem sittandes på våra handdukar. Nästan alla var med och det var väldigt trevligt! ?? trevliga konversationer och jättegod pizza!

Till sist... För att ge en liiiten beskrivning av Uganda:
det är små slakterier och mobilreklam överallt. Kaosartad trafik och möbelaffärer där alla möbler står på gatan och samlar damm. Skräp ligger lite överallt på marken och skyltdockorna har stooora höfter här. Folk som går/jobbar/umgås vart du än tittar och motorcykeltaxis i varje gathörn. Inte riktigt som i Sverige!

Isabella Vescovi
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien