Coola gänget.
Coola gänget.

Shots-paddlar och rosa flip-flopps!

lördag 24 januari 2015 Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Hej! Idag har vi varit duktiga och tvättat våra kläder och packat om våra ryggsäckar. Dessutom så har vi slappat i solen och ätit varsin fantastisk hamburgare.
Det var en lugn och fin dag men på kvällen var det äntligen dags för pinkfest!! ?? Vi två plus David var nog mest taggade för vi var rosa och fina någon timma innan resten ens började byta om. Isabella hade en tantig klänning som alla kvinnor 60+ på resan blev avundsjuka på haha. Men Joakim och David var definitivt finast av alla på festen ❤
Martin fick vara matansvarig eftersom Mats var på rafting men han gjorde det med bravur. Det blev jättegoda korvar, stekt potatis och fem liter bearnaisesås!!! Så gott att vi höll på att dö ??
Björn höll ett jättefint tal och även Anneli, Mats och Martin pratade och hyllade vår resa. Sen blev det omröstning om vem som hade bästa utklädande och Joakim vann!!! ?? ?? han fick ett presentkort på 1000 kr så nu måste vi boka en ny resa med rosa bussarna!
Värt att notera: David, Dan och Isabella kom på andra plats och som pris fick vi en shot-paddel. David blev överlycklig och försökte ge bort en till alla. Men vi lyckades gömma oss haha
Bengt var väldigt på g ikväll iklädd ett rosa förkläde och för första gången väldigt rolig. Han försökte tex få alla att förstå tjusningen med müsli och beasås ihop haha.
Sen tog vi över dansgolvet! ?? Alla var jätteglada och pepp. Resten av stället var mest chockade när de såg Stickan, 60 + dansa runt med stor inlevelse. Vi andra var inte sämre men tyvärr orkade vi inte vara kvar så länge. Kroppen är inte van vid att vara uppe klockan 23.30 ??
Joakim fällde dock bästa kommentaren precis innan vi skulle sova. Han gick och la sig med alla kläder på med argumentet "det sitter för tight, kan inte ta av mig det".
Och på tal om tight: Eva-Lena fällde en fantastisk kommentar när hon såg Joakim i rosa kläder: "men... Jag som trodde att du var smal?!?"
Inte jättesmickrande kläder alltså men fortfarande värda 1 000 kr ??

Isabella Vescovi
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien